Klienci zamawiając strony internetowe, skupiają się przede wszystkim na wersji na komputery, pomijając całkiem kwestię mobilnej wersji witryny. A przecież sami, prowadząc aktywne życie, bardzo często przeglądają Internet na swoich smartfonach. Według rankingu rozdzielczości z dnia 09.04.2017, najczęściej używaną do przeglądania Internetu jest rozdzielczość 1366x768 (21,41%), czyli odpowiednia dla popularnych laptopów. Jednak zaraz za nią, z niewielką różnicą procentową (18,18%) jest 360x640 - typowa mała rozdzielczość smartfonowa. 

Co jeśli potencjalny klient odwiedzi naszą witrynę na smartfonie, która okaże się nie być dostosowana do urządzeń mobilnych? Najprawdopodobniej go stracimy. A z nim spory odsetek potencjalnych klientów. Często taki użytkownik opuści stronę, zanim jej treść zdąży się załadować. Co więc należy zrobić? Ważne są więc 2 kwestie:

Szybkość ładowania strony mobilnej

Niestety nie można liczyć, że skoro witryna ładuje się szybko na desktopach, tak samo bezproblemowo będzie działać na smartfonach. W rzeczywistość niejednokrotnie trwa to nawet kilkanaście sekund. Niestety - 40% użytkowników rezygnuje z wyświetlenia strony, która wczytuje się dłużej niż 3 sekundy

Łatwa nawigacja na smartfonie

Mówiąc konkretniej: UX (User Experience) - czyli zaprojektowanie i rozmieszczenie elementów na stronie w najwygodniejszy dla użytkownika sposób. Jeśli mowa o urządzeniach mobilnych - zawartość witryny musi być zdatna do używania, bez konieczności jej powiększania. Nie może być więc to ta sama wersja, która wyświetla się na komputerach: tekst będzie nieczytelny, przyciski za małe, a szczególnie odstępy między nimi, powodujące przypadkowe kliknięcia innych elementów.

Czy Twoja strona spełnia te wymogi?

Sprawdź w dedykowanym narzędziu Google TestMySite.ThinkWithGoogle.com. Wystarczy podać adres strony, by został wygenerowany szczegółowy raport wraz z sugestiami, co należy poprawić.

I jak? Wyniki są good, fair, a może poor?

Na dzień pisania artykułu wyniki dla strony pastelred.pl prezentowały się w tak:

 Zabieramy się więc za optymalizację strony i wdrożenie Accelerated Mobile Pages (AMP), o którym więcej już wkrótce.

 

Kontakt

PastelRed Marta Niedźwiedzka

Armii Krajowej 29/12, 77-200 Miastko

marta@pastelred.pl

+48 695 736 616

NIP: 8421740402

PastelRed

Kompleksowe strony internetowe. Projektowanie, pozycjonowanie i reklama w Internecie.

Joomla
Wordpress
Prestashop
Nopcommerce

Search